.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مردم پلور در انتظار هویت واقعی. ...
مدتی است متاسفانه برخی رسانه ها و در راس آن رسانه ملی در اقدامی هماهنگ اقدام به تولید گزارشات و برنامه هایی نموده اند که اگر چه با اعتراض بسیاری از دوستداران منطقه مواجه شده اما آنچنان تذکر جدی از سوی مدیران و متولیان امر در این خصوص داده نشده است ...
احترام به قوانین و تقسیمات عمومی کشوری مصوب مجلس محترم شورای اسلامی کشور از آن جهت مورد ارزش و احترام قرار می گیرد که به تبع تقسیمات جغرافیایی حساسیت هایی قومی و قبیله ای وجود دارد که به همین دلیل قانون گذاران با حساسیت بسیار زیاد درباره اینگونه مسایل تصمیم گیری می نمایند و از اینروست که تمامی نهاد ها و رسانه ها در جهت حفظ وحدت و اتحاد در جامعه به این تصمیمات احترام می گذارند.


http://www.shomalnews.com/photo/13062528524781448.jpg

در این بین گه گاه اشتباهاتی عمدی یا سهوی می تواند خسارات جبران ناپذیری رابرای آن منطقه در پی داشته باشد که از آن جمله می توان به طرح تقسیم استان خراسان سابق و یا اعتراض مازنی ها در تقسیم استان گلستان اشاره نمود، که بخشی از این اعتراضات علاوه بر بحث تملک دارائیها و مباحث اقتصادی از نظر مسایل قومیتی و هویتی نیز قابل بررسی خواهد بود.
متاسفانه همانطور که اشاره شد در بحث قومیت ها و یا تقسیمات جغرافیایی نمونه ای از این برخوردها در مسئله جدایی قسمتی از بخش لاریجان آمل از استان مازندران مشاهده می گردد که به اعتقاد نگارنده در برخی از آنان می توان به عمدی بودن این مسایل و در جریان بودن خط فکری در پس آن اشاره کرد.
در این ارتباط مدتی است متاسفانه برخی رسانه های نوشتاری و دیداری و در راس آن رسانه ملی در اقدامی هماهنگ اقدام به تولید گزارشات و برنامه هایی نموده اند که اگر چه با اعتراض بسیاری از دوستداران منطقه مواجه شده اما آنچنان تذکر جدی از سوی مدیران و متولیان امر در این خصوص داده نشده است که در این باب نکاتی چند قابل تذکر می باشد:

1* دربرخی از گزارشات شبکه تهران در خصوص آب شرب شهری تهران منبع آب سد لار تهران معرفی گردیده که طبق تمامی نقشه های جغرافی شرکت آب و فاضلاب سد لار و تمامی خروجی ها و سیستم انتقال آب آن متعلق به استان مازندران می باشد.
2* در اخبار 13 شبکه خبر در هفته چند بار قبل از نمایش گزارش آب و هوا مناظری از دشت عظیم لار به نمایش درمی آید که در زیرنویس آن عبارت دشت پلور تهران نوشته شده است، نکته آن که اساساً طبق تمامی تقسیمات و حتی تابلو های راهنمای مسافران از ابتدای کیلومتر 104 محور هراز یعنی از آستانه مبارکه امامزاده هاشم به سمت آمل متعلق به شهرستان آمل و استان مازندران می باشد.
3* در هفته نامه نگاه متعلق به وزارت آموزش و پرورش در تیراژ 300.000 نسخه و توزیع کشوری در بخش گردشگری با معرفی آثار تاریخی شکل شاه، آب گرم لاریجان ،آبشار شاهاندشت و قلعه دختر پلور ، آب اسک ، قله دماوند و ... این مناطق جزیی از استان تهران یاد شده است که با نگاهی کوتاه به فهرست ابنیه تاریخی و ثبت شده سازمان میراث فرهنگی و گردشگری می توان به کذب بودن این ادعا پی برد جایی که تمامی این میراث متعلق به استان مازندران و شهرستان آمل میباشد.
اگر چه بسیاری از مسئولان محلی و مردم توابع و دوستداران طبیعت مدتهاست که از نگاه پر مهر مدیران استانی و کشوری به منطقه لاریجان قطع امید کرده اند (چه دراعتراض و فریاد مردم مبنی بر ساخته نشدن جاده دماوند و ازبین بردن طبیعت بکر منطقه و چه فریاد منطقه محروم لاریجان در مورد مسائل جاده ، انرژی وچه موارد فراوان دیگر) ولی در این مورد خاص اعتراض خود را پیگیری نموده و در صورت نیاز از طرق قانونی قابل پیگیری و شکایت می دانند.

http://www.shomalnews.com/photo/130625306097091381.jpg

در پایان ضمن تشکر از برخی رسانه های محلی در پوشش این موارد خواستار پیگیری مدیران لاریجانی کشور در این موارد هستیم (چه آن که جد بزرگوار برادران لاریجانی عضوی از لاریجان بوده اند) و تذکری جدی به جناب ضرغامی که تاکید بر حقوق مناطق محروم داشته باشند.

ابوالفضل بادپا





استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

ابوالفضل بادپا 3 خرداد 1390
سلام
از مسئولین خواهان پیگیری هرچه سریع تر در این زمینه هستیم
سید 3 خرداد 1390
مطلب خوب و بجایی بود و پیگیری بیشتری میطلبد!! اینجا در تهران متاسفانه در بروشور های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران هم این مساله تکرار شده است!! با سپاس
نا شناس 3 خرداد 1390
مسئولین تهران بدانند اگر تا به حال مردم آمل برخوردی نکردند، فکر نکنند که مردم آمل از این کارشان راضی هستند، که این خیالی باطل است. مردم آمل همان مردمی هستند که در ششم بهمن سال 60 منافقین و کمونیست ها را به داخل شهر راه دادند و سپس کارشان را یکسره کرده و آن حماسه عظیم را ایجاد کردند.
اگر تا به حال سکوت کردیم و احترام حفظ کردیم ، دیگر تحمل نداریم. کاری نکنید که رگ مازندرانی و غیرت آملی و 25 کربلایی مان به جوش آید. به مسئولین تهرانی هشدار میدهیم که با امت حزب الله آمل و مازندران شوخی نکنند و یا به عبارتی با شیر، بازی نکنند.......
رهبر معظم فرمودند جغرافیا و آداب و رسوم هر شهرستان را حفظ کنید و شما اینگونه گوش به فرمانید.
نا شناس 4 خرداد 1390
ای بابا، این آقای ضرغامی با اکران سریال پایتخت رویکردش رو به مازندران و مازندرانی نشان داد. این کارا دیگه فایده ای نداره برادران با غیرت.
ساداتی 4 خرداد 1390
انشائ الله مسئولان دقت عمل بیشتریداشته باشند تا کاری نکنند با توجه به مشکلات فراوان مسئله مرز و بوم استان ها خود مشکل دیگری نشود چه اینکه موجب جنگ داخلی و شاید ندای استقلال طلبی سرداده شود علی الخصوص که بیگانگان منتظرند پس درایت به خرج دهید
همه می دانند مازندرانی ها برای حفظ خاک کشور و نجات خاک خوزستان و خرمشهر هزارن جان تقدیم کردند مطمئنا برای خاک مازندرن تک تک مرد و زن ، پیر و جوان ف خرد و کلان جان نثارند.
نا شناس 4 خرداد 1390
از با غیرتی مسوولین استانی خودمونه وقتی طبل جدائی غرب استان از شرق مطرح میشه و کسی صداش در نمی آد وقتی آقای ضرغامی سریال پایتخت می سازه و یک عذر خواهی هم نمی کنه و استاندار محترم چیزی نمی گه چه توقعی داریم احتمالا بعد از جدائی غرب استان نوبت بابلی های عزیز میشه که می خوان مرکز استان بشن
علی بابلی 4 خرداد 1390
مسولین تهرانی عسل.......... بخردنه. اکثر روستاهای شمال تهران زبان و فرهنگ رسم و رسوم مازندرانی دارنه.اگر ظاهر قضیه نقشه جغرافی را دست بزنند . ریشه که همان زبان فرهنگ و ......... چطوری میخواهند عوض ها کنن
فرشاد راعی 4 خرداد 1390
چه کنیم از دست این تهرانی های از خود راضی/؟؟؟؟؟؟ تازه میخوان بیان مازندران............. وزیر آموزش و پرورش و صدا سیما باید پاسخگو باشند... نمایندگان به جای بازی قدرت این مسئله رو پیگیری کنن.......
جلوی کسانی که شرق و غرب استان می کنند گرفته شود... و این کاملا معلوم و مشهود هست که یه عده میخوان مازندران این استان پشتیبان ولایت را تکه تکه کنند
h 4 خرداد 1390
تا پلور شهرستان نشه کاری از دست آملیا بر نمیاد !! پلور هم باید شهرستان جدا بشه ! حیف که نماینده عزیز کم کاری می کنند !
لاریجان نیوز 5 خرداد 1390
سلام
لطفا یک باغیرت از استان پاشه ببینه توی لاریجان چه خبری ست!!!
چندین بار به آقایان گفتیم ولی اگر یک خورده به فکر جیبشان نباشند و به استان نگاه ویژه داشته باشند دیگه ناموس مازندران پلور به این وضع اسف ناک نمیرسید که چشم طمیع تهران به این مناطق باشد.
نا شناس 5 خرداد 1390
به سلامتي كم كم مازندران داره حذف ميشه
خجیردیم 15 خرداد 1390
هویت پلور مشخص است(مازندرانی، آملی، لاریجانی، بالا لاریجان)
و هیچکس نمی تواند این هویت را از آن بگیرد البته تا زمانی که مردم با او باشند.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.072 seconds.